Hanna - mot ett bättre liv

16 JANUARI - mot ett bättre liv

Kategori: Allmänt

Efter många om och men så har jag skaffat en blogg, mest till mig själv, men till senare kanske insperar andra. Jag heter Hanna och är 21 år och bor i Jönköping med min fantastiska pojkvän. Har under större delen utav mitt liv kämpat med vikten och gått på olika dieter, men inget hjälper mig. Jag är alltså en jojo-bantare. Hoppas det är sista gången jag säger det. Nu är det allvar! 

För över en vecka sedan bestämde jag och min pojkvän att vi ska sluta äta godis, dricka cola och äta onyttigt så vi började dricka vatten, kaffe och te samt äta nyttigt, laga all mat man stoppar i sig så man vet att det är nyttigt och inte en färdigköpt gryta som står att det är "50% mindre socker" men det är så mycket mer som är onyttigt i den. Det var förra onsdagen (7 Januari) som mitt nya liv började. 

Nu har det gått 9 dagar sen den dagen, sötsuget är borta vilket är väldtigt skönt för jag kunde dö för choklad! Känner mig nyttig, mår bättre när jag lägger mig. Skaffat gymkort återigen och har kommit igång med träningen, både kondition och styrka. Är så glad att jag har min kusin som jag tränar med och min underbara pojkvän som äter samma mat som mig, dricker vatten och skiter i godiset, men ändå är det någonting som tynger mig. 

Jag har alltid velat gå ner så SNABBT som möjligt. Vill vara smal imorgon när jag vaknar. Har ju sen länge tillbaka förstått att detta inte alls är något som fungerar men ändå så hade jag det tänkade. Sen var jag en sån som alltid gjorde "Nu har jag gått ner X kilo, nu kan jag unna mig en pizza/choklad" det gör ju att man lättare kan falla tilbaka till onyttiga rutiner och vips så är man på ruta ett igen. Vem vill inte vara nöjd och bekväm i sin kropp utan att röra ett finger. Man måste ta den hård vägen och jag tror att den hårda vägen är den bästa, för du går igenom så mycket så blir nästa stolt över dig själv. 

Jag har bestämt mig. Denna gången är det på allvar och jag ska tänka långsiktigt. Eftersom jag inte riktigt har bestämt mig hur jag vill äta så äter jag lite blandat. Lättare mat,lchf, osv. Men det tycker jag känns bäst för då har jag tid på mig att verkligen känna mig in på vad som passar just mig just nu. 

Vad som ni kommer få genom denna bloggen är bilder på mat, träning, tankar som snurrar, positiva dagar och negativa dagar,ja som en vanlig blogg skriven av Hanna Rosén. 
 
Kommentera inlägget här: